Translate

Google Translate
Arabic Korean Japanese Chinese Simplified Russian Portuguese English French German Spain Italian Dutch

PAKEJ MEMANCING DILAUT CINA SELATAN

Sunday, November 8, 2009

DITERANGGANU SEKOLAH CEMERLANG UPSR DAPAT KELUAR NEGARA

( GURU BESAR SK KG. KOLAM )




KUALA TERENGGANU, 8 Nov (Bernama) -- Kerajaan Terengganu akan membawa sekolah yang memperolehi keputusan cemerlang iaitu Lompatan Saujana pada peperiksaan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) tahun lepas ke Australia awal tahun depan.

Menteri Besar Terengganu Datuk Ahmad Said berkata sekolah berkenaan telah ditentukan oleh pejabat Pelajaran Negeri bagi program lawatan sambil belajar itu.

"Kita akan bawa pelajar melawat sambil belajar ke Australia awal tahun depan dan pemilihan ini telah dibuat oleh Pengarah Pelajaran Terengganu," katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis Ekspo Pendidikan dan Anugerah Kecemerlangan Pendidikan Negeri Terengganu di sini Ahad.

Ahmad berkata kerajaan juga akan menghantar sekolah yang memperolehi pencapaian cemerlang dalam pendidikan untuk mengikuti lawatan ke universiti terkenal di United Kingdom tahun depan.

Katanya, sekolah yang terpilih akan ditentukan oleh kerajaan negeri melalui pejabat Pelajaran bagi mendedahkan pelajar Terengganu dengan pusat pengajian tinggi yang terkenal di sana.

-- BERNAMA


KOMEN


Cadangan dari kerajaan Terengganu adalah satu usaha memertabatkan tenaga guru-guru yang berusaha untuk kejayaan anak didik mereka. perkara ini harus menjadi contoh kepada negeri-negeri lain. Sebagai contoh Guru Besar SK Kampung Kolam semenjak kehadirannya di SK Kg. Kolam perubahan demi perubahan telah dilakukan untuk kecermerlangan pelajar. Dengan sokongan guru-guru lain yang berada di SK Kg. Kolam. Hasrat guru besar untuk mencemerlangkan sekolah, pelajar dan guru akan mendapat kejayaan. Insyaallah........ amin.




No comments:

Post a Comment